Radosne oczekiwanie i duch adwentu

Jestem jedną z tych osób, które wolą czas zwykły od świątecznego. Nie chodzi o to, że nie lubię świąt. Po prostu lepiej się czuję w zwykłe rutynowe tygodnie (no może nie licząc wakacji i wyjazdów kiedy czuję się NAJLEPIEJ) niż w zamieszaniu, nawet jeśli jest miłe i pełne dobrego klimatu. Grudniowe przygotowania, znoszenia, wymyślania, zamawiania i sprzątania powinny mnie więc męczyć. A jednak tak nie jest. Grudzień obfituje dla mnie we wspomnienia miłych wydarzeń, które lubię wspominać (i nie wiążą się bezpośrednio z Bożym Narodzeniem). Dość dobrze czuję adwentowe założenie „radosnego oczekiwania”. I taki duch staram się w sobie utrzymywać. Finał oczekiwania jest na horyzoncie, z niego promieniuje radość, patrzę jednak również na te codzienne małe radości.
Pamiętam, jak w późnym dzieciństwie z niedowierzaniem oglądałam bożonarodzeniowe filmy, w których bohaterowie w samym środku przygotowaniowej gorączki zasiadają na kawie czy lunchu i zapominają o bożym świecie. Kilka lat później mój wówczas-jeszcze-nie-mąż zabrał mnie na taką spokojną kawą w samym środku prezentowych zakupów. Dalej walczyłam z niedowierzaniem, do dziś z nim trochę w takich chwilach walczę, a jednak staram się celebrować proces radosnego oczekiwania, do czego i Was zachęcam!
Zgromadziłam więc kilka inspiracji na grudniowe miłe przygotowania.
Piernik
Zaczynam od najłatwiejszego – czegoś, czego sama nie robię 🙂 Specjalistą od piernika jest u nas mąż. Nie pamięta swojego przepisu, nigdy go też nie zapisał, za każdym razem korzysta z innego (najchętniej z tych na odwrocie przypraw korzennych) a i tak wszyscy jesteśmy fanami tego co wychodzi. Grudzień to zazwyczaj ten czas kiedy zaczynamy go jeść, w cieplejszych miesiącach nie przychodzi nam to nigdy do głowy, za to zimą piernik wyrasta na numer jeden. Dobrze się przy nim oczekuje!
Szopka ze zwierzątkami z papieru
Licznie zapełniona szopka była moim pomysłem na kalendarz adwentowy kilka lat temu. Nie chciałam na nią wydawać fortuny, więc znalazłam w internecie szablon na papierowe zwierzaki, według którego dodałam jeszcze kilka swojego pomysłu. Nie chciałam jednak zrezygnować z tych, które w znalezionym wzorze były najfajniejsze. Stąd w naszej szopce krokodyl, słoń i lew. Na kalendarz jest już za późno, ale o szopce można jak najbardziej myśleć.
Szopka
Proste ozdoby choinkowe
Wystarczy kółko ze sztywnej tektury ponacinane dookoła i oplecione po przekątnych nitką. Powstaje gwiazdkowo-śniezynkowy wzór, który ja rozegrałam niezbyt strategicznie bo wybrałam nitkę… pomarańczową. Mimo tego ozdoby trzymają się dobrze – mamy je już kolejny sezon. To również ozdoba łatwa do zrobienia z dzieckiem, dałoby się nawet uzasadnić, że ćwiczy pożądaną małą motorykę…
Proste ozdoby choinkowe
Kartki świąteczne do rozdania
Co roku produkujemy z synkami kartki świąteczne, których co prawda nie wysyłamy ale rozdajemy babciom i dziadziusiom przy okazji świątecznych spotkań. Największy plus? Są dwa – dla mnie to zapełnienie grożącego nudą popołudnia, dla chłopaków – uzasadnienie użycia brokatowych mazideł w sporych ilościach.
No i oczywiście codziennie wybieramy małą niespodziankę z kalendarza adwentowego (niedawno prezentowanego na instagramie).
A jak Wy czekacie?
2 responses to “Radosne oczekiwanie i duch adwentu

  1. Ale piękny kalendarz! Pomysł na kółeczka-gwiazdki też fajny, wypróbuję z młodszymi rączkami 🙂 My jak na razie pierniczkujemy, udało nam się też zrobić parę witrażyków z bibułki oraz prostych ozdób z papieru typu ptaszki lub koszyczki na choinkę. Zachwyciło mnie to: https://www.etsy.com/listing/173288044/steiner-waldorf-inspired-felt-rainbow?ref=market i mam w planie zrobić coś w tym klimacie (choć efekt będzie zapewne inny…).

Skomentuj

