Three-pic-week: czesci ciala w Czeskim Krumlovie

Czeski Krumlov impressions

Jest jakiś ukryty motyw dotyczący części ciała w zwiedzanych przez mnie czeskich miasteczkach. W Stramberku były uszy, ale była i legenda ich dotycząca. W Czeskim Krumlovie były palce. Palce tu, palce tam – a to jako klamka, a to podtrzymujące narożnik budynku, a to jako tubka farby. Szukałam i szukałam, ale żadnej legendy nie znalazłam, wygląda na to, że to wpływ wyobraźni tamtejszego artysty Miroslava Parala i tyle. Były też stopy (utrzymujące na poziomie ławeczkę nad rzeką) i popiersia. Te ostatnie już nie jako sztuka sama w sobie, ale służebnie wobec sztuki jubilerskiej – której błękitny okaz mnie zachwycił.

Taki tydzień.

Ps. Impresje włoskie będą niebawem.

Skomentuj

